Att bygga ett arbetsgivarvarumärke

Under den här lunchföreläsningen går Linda Blom från Blom Communication igenom vad det innebär att arbeta med sitt arbetsgivarvarumärke, även kallat employer branding. Du får också tips på vad du som arbetsgivare kan göra i praktiken för att stärka din position på marknaden. 

Om föreläsningen 

Många företag och organisationer har svårt att rekrytera nya medarbetare. Konkurrensen är hård och kandidater har ibland flera arbetsgivare att välja mellan. Strategier för att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke är svåra att få till då det ofta saknas både tid och kompetens. Faktum är att alla organisationer som har medarbetare redan har ett arbetsgivarvarumärke. Studier visar att företag som arbetar aktivt med att stärka sitt varumärke som arbetsgivare, har större möjlighet att rekrytera och behålla rätt medarbetare. Föreläsningen vänder sig till dig som behöver rekrytera nya medarbetare nu och i framtiden och som är intresserade av att stärka ditt arbetsgivarvarumärke. Under föreläsningen kommer du att få mer kunskap om området employer branding och vad det innebär. Du kommer att få med dig konkreta tips på hur du kan jobba med kommunikationen för att stärka ditt arbetsgivarvarumärke på kort och lång sikt.  

Om föreläsaren

Linda Blom har mer än 15 års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete i både offentlig och privat sektor. Genom det egna företaget Blom Communication hjälper hon företag och organisationer med exempelvis varumärkesutveckling, marknadsföring, employer branding, PR och löpande intern och extern kommunikation.

Anmälan

Anmälan är nu stängd.

Vid förhinder krävs avanmälan, det görs till event@gsp.se

Syftet med våra lunchföreläsningar

Verksamheten i Gothia Science Park bygger på många människors kunskap och kompetens. Våra lunchföreläsningar har som syfte att låta fler ta del av detta, men också att uppmuntra möten mellan människor. Vi vill ha nyttan för åhöraren i fokus, vilket innebär att föreläsaren utgår från nyttan för publiken snarare än försäljning av sina egna produkter och tjänster. Vår grundtanke är Pay it forward, därför ställer vi krav på föreläsarna och deras material, allt för att säkerställa att du får ut mesta möjliga nytta av din lunchtimme.

Mer information

Observera att vi bytt lokal för föreläsningen. Den kommer att hållas i vårt Co-working space i byggnaden Växthuset (Kaplansgatan 16b).

Det är drop-in från kl. 11.45 och föreläsningen startar kl. 12.00. Om du vill äta lunch under föreläsningen så finns det mat att köpa i Restaurang Orangeriet i Portalen eller i Växthusets café

Har du frågor är du välkommen att skicka ett mejl till event@gsp.se.