Varumärket - slumrande tillgång eller värdeskapare för hela företaget?

Varför kan vissa produkter sälja mer än konkurrerande lösningar? Hur tänker vi som konsumenter/köpare när vi tar till oss information och fattar beslut? Och hur bygger vi vårt varumärke långsiktigt? Dessa frågor kommer Mats Wiktorsson, grundare av Wincent Marketing, att svara på under en lunchföreläsning.

Målgrupp

För alla som är intresserade av hur ett företags varumärke kan bli en stark konkurrensfördel.

Om föreläsaren

Mats Wiktorsson, entreprenör, varumärkesstrateg och grundare av Wincent Marketing, har över tjugo års erfarenhet från reklambyrå och marknadsavdelningar. Han har erfarenhet av att arebeta med både stora internationella företag och små lokala samt produktvarumärken inom B2B, B2C och även marknadsföring av tjänster. Mats Wiktorsson har haft befattningar som Marketing Director, Brand Director, Marketing Manager, Communications Manager, Vd och Projektledare.

Om Gothia Science Park Lunchföreläsning

Gothia Science Park Lunchföreläsning är en kompetens- och nätverksaktivitet där individer kan ta del av olika typer av kunskap och information under sin lunchrast i den öppna innovationsmiljön Gothia Science Park. Det är också ett tillfälle för olika aktörer att dela information om sin verksamhet eller ett specifikt ämne. Syftet med Gothia Science Park Lunchföreläsning är att tillhandahålla ett koncept för kontinuerlig kompetensutveckling och en möjlighet för individer att utöka sitt nätverk. Konceptet drivs av Gothia Innovation AB i rollen som Gothia Science Park Open Arena, som finansieras av Västra Götalandsregionen och Skaraborgs Kommunalförbund.

Registrering till Varumärket - slumrande tillgång eller värdeskapare för hela företaget?

Anmälan senast den: 29 november, 2017
Representerar du ditt företag = företagets hemkommun. Deltar du som privatperson = din hemkommun.