TeleNET väljer Forsway för snabbare internetuppkoppling i Sub-Sahara Afrika

Efter omfattande tekniska utvärderingar och tester under 2016 har TeleNET valt parkföretaget Forsway Scandinavia ABs innovativa Internetaccess-lösning, baserad på en kombination av satellit- och mobilteknologier.

TeleNET har också valt en av världens främsta telekomoperatörer som deras försäljnings-/distributions- och mobilpartner. Tjänsten marknadsförs i Demokratiska Republiken Kongo (DRC) med hjälp av TeleNETs och mobilpartnerns kombinerade distributionsnät.

Ilir Husic, TeleNETs vd, och Joseph Tshamala, COOm kommenterar valet av Forsway:

- Tjänsten ger en fantastisk möjlighet för individer, företag, myndigheter och frivilligorganisationer baserade i områden med ett långsamt och instabilt internet att omedelbart få tillgångs till en väl fungerande bredbandstjänst till en rimlig kostnad.

- Genom att samarbeta med världsledande företag inom mobil- och satellitdomänerna, liksom med Forsway, känner vi att vi har skapat ett väldigt stabilt team.

Forsways vd och grundare Tobias Forsell meddelar:

- Vi är mycket nöjda med att ha blivit inkluderade i detta oerhört kompetenta team med globala toppspelare. TeleNET, med deras långa erfarenhet från Satellit-TV och IT-tjänster och ett starkt lokalt affärsnätverk, är en idealisk partner som har kompetens och muskler för att integrera och leverer en högklassig tjänst baserad på vår plattform.

Vill du veta mer?

Då är du välkommen att höra av dig till Tobias Forsell, tobias.forsell@forsway.com, +46709797052.

Kort om Forsway

Forsway Scandinavia AB är ett svenskt teknologiföretag som fokuserar på nya sätt att leverera bredbandstjänster. Företaget har för närvarande aktiviteter på fem kontinenter. Främst baserar Forsway lösningarna på kombinationer av satellit- och existerande markbundna teknologier och kan därmed tillhandahålla bredbandstjänster för de miljarder människor som ännu inte har tillfredsställande Internetaccess utan att behöva installera ytterligare infrastruktur.