TMC Sweden ny etablering i Parken

Ännu ett tillväxtföretag har valt att etablera sig i Gothia Science Park - TMC Sweden.
- Vi är mycket glada för detta och det ska bli spännande att följa deras utveckling då de har en intressant affärsmodell, säger Kenneth Alfelt, ansvarig för etableringar i Gothia Science Park.

TMC Sweden arbetar med att förena ingenjörer som har en passion för alla aspekter av teknik. Ingenjörerna arbetar i olika tekniska miljöer, driver forskning, utveckling och teknik för alla typer av kunder.

- Vi tror starkt på att våra anställda kan uppnå sina ambitioner, det gör vi genom att investera i en resa där de delar och bygger sin kunskap med andra personer.

Det gör TMC Sweden med sin Employeneurship-modell. Den handlar om att tänka och agera som en entreprenör, men med den trygghet som en anställning ger. Det är TMC Sweden’s garanti för kontinuerlig utveckling och ger deras employeneurer möjlighet att själva ansvara för sina egna karriärer.

- Människor är drivkraften bakom tekniska innovationer. Därför tror vi att sanna genombrott kommer från att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för att människor ska trivas, avslutar Åsa Åhlander.

Employeneurship-modellen bygger på fem viktiga incitament:

• Tänk som en entreprenör men med tryggheten som en anställning ger.
  • Transparens i projekten där du får vara med och dela vinst genom profit sharing.
  • Business cell – du jobbar inom din disciplin över hela världen för att öka din tekniska expertis.
  • One to one coachning - jobbar kontinuerligt med dina soft skills för att hela tiden bli bättre.
  • Entrepreneurial lab - du ska kunna få dina drömmar om innovationer att bli verkliga.

Läs mer om TMC Sweden

Är du nyfiken på att etablera ditt företag i Gothia Science Park?

Vill du och ditt företag utvecklas och växa genom att vara en del av en inspirerande miljö med tillgång till kontorslokaler och öppna mötesplatser med möjlighet till nya kontakter och nätverk? Då är innovationsmiljön Gothia Science Park i Skövde platsen för er. Här kan ni utvecklas och växa genom att få stöd i att starta och driva företag, utveckla produkter/tjänster, affärer och få tillgång till kompetens. För frågor kring etablering i parken är du välkommen att höra av dig till Kenneth Alfelt, verksamhetsansvarig för Services och etableringar i Gothia Science Park, via kenneth.alfelt@gsp.se, 0708-49 30 50.