Träffa Sweden Game Arena under Nordic Game

Sweden Game Arena deltar under Nordic Game i Slagthuset, Malmö 17 – 19 maj tillsammans med 25+ spelutvecklare från 20 företag inom vårat nätverk samt affärscoacher från The Game Incubator. Under hela konferensen kommer det finnas 14 spelprojekt för PC och VR i Sweden Game Arenas monter, redo att testas.

Double Trouble Audio, Mostly Harmless Games, Guru Games, Rocket Hammer, Flamebait Games, DoubleMoose Games, Angry Demon Studio, IGDB, Kirikoro, Carry Castle, Stenkross Studios, SkyGoblin, Ludosity Learning och Jovian Industries är några av de spelföretag som kommer delta under Nordic Game 17 - 19 maj i Malmö.

- Det är ett ypperligt tillfälle för bolagen att träffa samarbetspartners och presentera affärsförslag samt knyta kontakter. Konferensen har också en intressant repertoar med talare som pågår under hela evenemanget, säger Per Holmén Dahlin, affärscoach på The Game Incubator.

Kom förbi monter B2 för att få mer information, prata med oss och testa spel.

Sweden Game Conference 2017

Sweden Game Conference är Europas ledande spelkonferens med fokus på studenter och startups. Konferensen sträcker sig över tre dagar, 18-20 oktober, i Skövde och inkluderar tal, workshops, paneler, business matchmaking och ett expo, samt den årliga SAGA Award-middagen och en officiell avslutningsfest. Förra året var det över 800 deltagare, från 19 länder och 5 kontinenter. Sweden Game Arenas främsta fokus under Nordic Game är att hitta fler talare, utställare och sponsorer för att se till att det här årets upplaga blir ännu bättre. ​

Kontakta Magnus Ling, magnus@swedengamearena.se, +46 709 644 654.

Om Sweden Game Arena

Sweden Game Arena är en plattform och ett ekosystem för att hjälpa spelindustrin i spelstaden Skövde, Göteborg och Västra Götalandsregionen att växa. Vi har den unika möjligheten att inkludera hela kedjan från utbildning och business till forskning och utveckling. I arenan finns mer än 500 talanger vid dataspelsutvecklingsprogrammen vid Högskolan i Skövde, mer än 40 forskare och föreläsare, runt 300 anställda vid mer än 50 spelföretag i Skövde och Göteborg samt ett flertal affärsutvecklare.